ZX Screen Snapper 2.40

Autor programu:
Pavel Plíva, Pavero Software

Datum vytvoření:
srpen 2002 - srpen 2009

Forma licence:
Freeware

Operační systém:
Windows 95/98/ME/2000/XP

Kontakt:
pavero@post.cz

http://zx-spectrum.wz.cz
(hry na ZX-Spectrum)

http://pavero.wz.cz
(freeware pro PC)

Švédský překlad:
Christian Hedberg

Španělský překlad:
Alberto Otero Mato


 Program slouží na zachycení obrazu ze ZX her, které přehráváte v emulátoru. V současné době aplikace spolupracuje s 17 emulátory, jejich seznam naleznete níže. Zachycený obraz se ukládá do schránky, z které ho lze vložit do libovolného grafického editoru a dále zpracovávat. Zachytit také můžete pouze specifikovanou výseč obrazu, což využijete hlavně při tvorbě map, kdy se zobrazí jenom skutečná herní plocha. Nastavení výseče si pak můžete pro každou hru uložit do samostatného souboru. Rozměry zachycené obrazovky jsou standardní, tedy 256 x 192 bodů, tuto hodnotu musíte pochopitelně nastavit i v emulátoru. V případě několika emulátorů (například ZX-32) je potřeba zobrazit panel nástrojů (Options/Toolbar). Novinkou poslední verze je možnost uložení obrazovky ve formátu BMP, GIF nebo PNG, stačí, když kliknete levým tlačítkem myši na panel, ve kterém se zachycuje obraz, obrazovku lze uložit až ve čtyřnásobném rozlišení (Snímek/Výstupní ZOOM).

Pokud nastane situace, kdy snímek je zachycen nesprávně (je vidět část okna emulátoru), vyberte položku Nastavit polohu ručně v menu Snímek. Objeví se okno, ve kterém můžete pomocí čtyř tlačítek obraz správně nastavit. Tento problém je způsobem tím, že v různých verzích Windows mají okna emulátorů pokaždé jinou velikost, tudíž není možné nastavit univerzální pozici snímku. Aplikace ve své výchozí podobě používá nastavení pro Windows 98, takže v tomto případě není obvykle nutné nic měnit. Při nastavování pozice zachytávané obrazovky je vhodné do emulátoru nahrát soubor Testing_frame.z80. Jestliže po zachycení obrazu uvidíte všechny čtyři hrany obdélníku, pozice je nastavena správně.

Od druhé verze je možné definovat snímanou oblast pomocí polygonu (mnohoúhelníku). Nejprve musíte vymezit vrcholy samotného polygonu, což je velice snadné. Sejměte obrazovku (přes tlačítko Sejmout), stlačte F10 a poté klikněte na obrázek - tímto způsobem můžete přidat libovolný počet vrcholů. Změnu souřadnic provedete jednoduchým přetažením vrcholu do jiné polohy pomocí myši. Když je vše hotovo, klikněte na tlačítko Aplikovat. Je důležité vědět, že pracovat s polygony je možné pouze v případě, kdy snímáte celou plochu obrazovky (256 x 192 obrazových bodů). Také můžete definovat rámeček kolem snímaného obrázku, stlačte F12 a nastavte šířku, odsazení a barvu tohoto rámečku. Ale pozor, není dovoleno používat polygony a rámečky současně.

Podporované emulátory:

Spectaculator 2.5/6.0
ZX-32, 1.03/2.00b
Spin 0.5
Gleck 0.0.5
Multi-Machine 1.30b
Klive 1.0
Es.pectrum 0.5b
YaSE 2, 0.42
Spectrum 1.0b
ZxMak 0.25b1
EmuZWin 2.5
SpecEmu 2.2
Fuse 0.6.2
WinZX32 1.0
ZX82 0.2
Unreal Speccy 0.22
Real Spectrum 0.97.23


Jak přidat nový jazyk?

Všechny texty, které aplikace obsahuje, najdete v souboru Language.ini. Pokud chcete přidat nový jazyk, zkopírujte sekci English na konec tohoto souboru a změňte její jméno (např. na Deutch). Potom přeložte pravou část jednotlivých řádků (tu, která se nachází za rovnítkem). Nakonec ještě přidejte jméno nového jazyka do sekce Languages a v sekci Language přiřaďte proměnné Current číslo jazyka. Výsledek by měl být následující:

[Language]
Current=3

[Languages]
1=English
2=Česky
3=Deutch

....

[Deutch]
Proměnná1=Překládaný text
....
ProměnnáX=Překládaný text


Datum poslední aktualizace: 28. 8. 2009